چرایی موسیقی

جان بلکینگ: تربیت حواس و پرورش عواطف از طریق هنرها تنها گزینش هایی مطلوب و خوشایند نیستند بلکه برای عملکرد متعادل و استفاده موثر از نیروی عقل ضروری محسوب می شوند.
صفحه ۱۷۸ از کتاب موسیقی و ذهن، نوشته آنتونی استور، ترجمه دکتر غلامحسین معتمدی، تهران: نشر مرکز، ١٣٨٣.
بە قەولی برادەران تەحەددا ئەکەم ئەگەر بچیتە ئاویەری سەربەرز و دەنگی دوو کەس نەیێتە گوێ: مامۆستایان حەسەن زیرەک و ناسر ڕەزازی.

از چه کسانی گله ندارم و از چه کسانی گله دارم

ادامه نوشته

مصالح چهارگانه

مصالح چهارگانه

( مَثَل، حکایت، شعر و گزین گفته)

ادامه نوشته

شنۆ  لە دووتۆی دوو کتێبێکدا

شنۆ

لە دووتۆی دوو کتێبێکدا

  1. بەردینە، 1400ی کۆچی هەتاوی
  2. صوره الأرض، ابن حوقل، 350 کۆچی مانگی
ادامه نوشته

شه نادان

ملک‌الشعرا بهار » قصاید »

شمارهٔ ۲۰۴ - شه نادان

زبن شه نادان‌، امید ملکرانی داشتن

هست چون از دزد، چشم پاسبانی داشتن

ادامه نوشته

وبینار

ادامه نوشته

دانش، شایستگی است

ادامه نوشته

چرایی نیکی از زبان داستایفسکی

چگونه می توان دانست با یک کار مهربانانه چه بذری برای همیشه در روح کسی افشانده می‌شود...و این تماس یک شخصیت با شخصیت دیگر در آینده هر یک از آنان چه اهمیتی پیدا می‌کند؟...وقتی که با کارهای خوبت، هر شکلی که داشته باشد، بذری می افشانی و "خیراتت" را میدهی، بخشی از شخصیتت را می دهی و بخشی از شخصیت کسی دیگر را میگیری؛ بدین ترتیب متقابلاً یکی می شوید همه بذرهایی که افشانده ای...و شاید اکنون فراموش کرده‌ای، که ریشه خواهددواند و رشد خواهند کرد؛ کسی که این بذر را از تو گرفته است، خود بذری در دل دیگری خواهد افشاند و چگونه می توان دانست آدم چه سهمی در شکل دادن به سرنوشت بشری دارد؟
از کتاب ابله و اهریمنان، داستایوفسکی، درج در کتاب "فلسفه داستایوفسکی " سوزان لی اندرسون ترجمه خشایار دیهیمی، تهران: نشر فرهنگ نو، چاپ چهارم، ١٤٠١. صص.٩٨-٩٩